FAQ – Ofte stilte spørsmål

  • Bestilling

    • Kan jeg bestille utenom åpningstidene? 
      – Ja, du kan sende inn bestilling via vår nettside hele døgnet. Vi registrerer og bekrefter disse i ordrekontorets åpningstider.
      (08:00 – 15:30, mandag – fredag)

    • Hvor store er porsjonene? 
      – Våre porsjoner er rikelige, men vi vil alltid anbefale å bestille til faktisk antall for å være sikker på at du får nok mat. 

    • Kan jeg tilpasse en meny slik jeg ønsker? 
      – I utgangspunktet selges våre menyer slik de står beskrevet. Send oss en forespørsel, så ser vi hva vi får til.

    • Hvor tidlig må jeg bestille for å være sikker på at dere har kapasitet? 
      – For bestilling i forbindelse med konfirmasjoner, høytider og andre spesielle dager bør du bestille minimum en uke i forkant. Det er ikke noe i veien for å kontakte oss månedsvis i forkant for å reservere en spesiell dato. Ved mindre bestillinger anbefaler vi å bestille minimum 3 virkedager i forkant. 

    • Kan jeg bestille samme dag som vi ønsker levering? 
      – Vi kan ikke garantere at vi har kapasitet ved bestilling samme dag. I noen tilfeller får vi dette til, men vi anbefaler å ringe oss dersom du ønsker å bestille til samme dag. Vi anbefaler alltid å være ute i god tid. 

    • Hvordan blir maten levert? 
      – Dette er forskjellig fra meny til meny. Spør oss gjerne om en spesifikk meny.
      Koldtbord, tapas eller spekefat leveres pent dandert på engangsfat eller melaminfat, opp til deg hva du ønsker. 
      Varmmat kommer som oftest i aluminiums former, pakket i isopor for å holde på varmen.  

    • Hva må jeg tenke på som vert? 
      –  Dersom ikke annet er avtalt leverer vi kun maten. Bestikk, serveringsbestikk, tallerken, glass ol. må du selv ordne. 

    Allergier og spesialmat-behov

    Vi kan tilpasse oss de fleste allergier og har også vegetar/veganske alternativer til de fleste retter. Husk å opplys om allergener eller spesielle tilpasninger ved bestilling.
    Ta gjerne kontakt med oss om spørsmål om en spesifikk meny.

    Retur av tomgods eller fat

    Som oftest leverer vi maten vår på engangsfat eller i engangsformer. Disse kan kastes etter bruk.
    Varmmat kommer i isoporeske, denne ønsker vi i retur. Denne kan settes utenfor porten som heter «vareutlevering».
    Ved mat som er levert på melamintfat, må disse returneres i løpet av 5 virkedager, påfølgende uke etter selskap.
    Vi er her til å ta i mot mandag-fredag mellom klokken 08:00-15:30, eller etter avtale. 

Kontakt

her finner du oss

Maxi Catering AS
Stålveien 9, Tinnheia
4629 Kristiansand